Vízi árufuvarozás

Az áruszállító acél konténerek segítségével az áru biztonságosan jut el a célállomásra. A konténerek szállítása közúton, vasúton, levegőben vagy vízen is történhet. A konténeres vízi árufuvarozást 1925 óta alkalmazzák, legelőször Nagy-Britanniában volt rá példa. A konténerszállító hajók ki- és berakodása sokkal gyorsabb elvégezhető, mint a hagyományos teherszállítóké, illetve a konténerekben továbbított áru sérülés nélkül jut célba.

A legelső konténerhajókat tankhajókból alakították át a második világháború után. Az első kifejezetten erre a célra készített hajót 1951-ben gyártották Dániában, Seattle és Alaszka között szállított árut. A maihoz hasonló konténerhajókat 1959 óta építenek, jelenleg körülbelül tízezer ilyen szállítójármű van forgalomban. A vízi árufuvarozásra alkalmas hajók mintegy 15,550 TEU szállítmányt is képesek elvinni. A TEU (twenty-foot equivalent units) a konténeres szállítmányok mértékegysége, amely egy standard húszlábas (20x8 lábas, azaz 6.1x2.44 méteres) konténerben szállítható mennyiségű árut jelöl.

A konténerben fuvarozható szárazárunak két nagy csoportja létezik, az ömlesztett (bulk cargo) és a nem ömlesztett, azaz darabáru (break bulk cargo). Előbbire példa a gabona vagy a szén, melyet általában nagy mennyiségben, magában a hajótestben szállítanak, konténer nélkül. Utóbbira pedig bármilyen feldolgozott áru, melyet dobozokban vagy zsákokban fuvaroznak. A konténerizáció előtt, az 1950-es években a rakományt akár többször is ki és újra be kellett pakolni a rakodótérbe. Malcolm P. McLean kamionsofőr újításának köszönhetően azonban ma már a standardizált méretek jóvoltából a konténerek kompatibilisek a legkülönbözőbb szállítóeszközökkel, így a célállomásra való megérkezés előtt egyáltalán nem kell kinyitni őket. Ezzel a szállítási idő jelentősen csökken, akkor is, ha a vízi fuvarozást követően az árut vasúton vagy közúton viszik tovább. Az újítás jóvoltából az időn mintegy 84, a költségeken pedig 35 százalékot spórolhattak a fuvarozók. Egy 2009-es adat szerint a világ szárazáru-készletének egynegyede konténeres vízi árufuvarozással jut el a célállomásra.

szallitmany

Szolgáltatások

  • személyre szabott futamidő
  • rugalmas indítás
  • online archíválás

Kiegészítő szolgáltatások

  • veszélyes áruk szállítása
  • vámügyintézés
  • árubiztosítás
  • thermo szállítás
  • kiszállítási értesítés

Műszaki adatok

  • max. csomagonkénti
    magasság: 2,60 m
  • max. csomagonkénti
    szélesség: 2,40 m
  • súly: 2001 kg-tól
    teljes rakományig